Δεν με ενθουσιάζει η νέα έκδοση γιατί εκτός από ότι έχω 15-16 οχήματα και δεν έχω φανταρακια θα πρέπει σαν μπλοοντ άγγελος να βάλω τακτικαλ μαρινς . Καλά θα χρειάζεται να δώσουμε αλλά 200 ευρα για φαντάρους κλπ . Σαν ιδέα ωραίο είναι αλλά άμα βάλουν τα άπειρα ιπτάμενα θα είναι gtp. Αναμένουμε...
Επίσης ποιος σου είπε ότι η death Company και οι Assault Marines, που κάποιος τους έχει και σαν troop δεν θα μετράνε!
Άσε που μόνο εικασίες γίνονται αυτή τη στιγμή !!!
andreasch Spamlord
Αριθμός μηνυμάτων : 1169 Ηλικία : 42 Registration date : 05/07/2011
Ότι και να γίνει εύχομαι να δώσουν βάρος στο πεζικό, και επιτέλους να αρχίσουν να παίζουν. Αυτή η αηδία που είχε γίνει το 40Κ με άρματα μόνο.... το παράτησα γιατι με ξενέρωσε απίστευτα αυτή η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί. Ελπίζω η 6η να γίνει η αφορμή να το ξαν'αρχίσω...
Saint Champion
Αριθμός μηνυμάτων : 118 Ηλικία : 38 Τόπος : Baal Secundus Currently Playing : Warhammer 40K Registration date : 11/08/2011
Παντως όσα έχουν ακουστεί μέχρι τώρα είναι καλά το παιχνίδι αρχίζει και γίνεται πιο στατηγικό, που ειναι καλό...τωρα απο εκει και πέρα ο Ιούλιος αναμένεται καυτός...
Johneleos Arch Spammer
Αριθμός μηνυμάτων : 3546 Ηλικία : 30 Τόπος : sthn xwra twn mpaokiwn Currently Playing : dem gaimz Registration date : 11/05/2010
Andreas, απ΄ όσα διαβάζω/διαβάζουμε και μαζί με τα νέα flyers, βλέπω οι λίστες να είναι πιο του τύπου 1-2 βαριά μοντέλα που να μπορούν να βαράνε indirectly και με large blast (basilisk - manticore πχ από IG), 1-2 flyers πάντα με anti-infantry όπλα και τα υπόλοιπα πεζοί και walkers. Δε μπορώ να φανταστώ σύμφωνα με όσα βλέπουμε πάνω, πόντους να φεύγουν σε βαριά άρματα ή transport spam.
Αν είναι fast, skimmer, fleet, flyer ή με deep-strike θα έχει και θέση.
Θέλω πολύ να δω αν θα είναι το org chart το ίδιο όπως και το αν ισχύει και πως θα λειτουργεί το καινούριο turn sequence (αν ισχύει) με πρώτα τα assault και μετά το shooting
galvert Spamlord
Αριθμός μηνυμάτων : 1090 Ηλικία : 43 Τόπος : Π. Φαληρο Currently Playing : wfrp Registration date : 10/05/2011
Χωρις να το εχουμε δει το βιβλιο φανταζομαστε, Δεν θα μου εκανε εντυπωση αν νερφαρανε λιγο τα οχηματα, και ανεβασουνε πεζικο και τα νεα ιπταμενα, Οπως εκαναν με την 8η ανεβασαν τα μεγαλα infantry blocks. Aλλαγη εκδοσης για να αγορασετε αυτα που δεν σας πουλησαμε. Για να δουμε.
lance-a-lot Arch Spammer
Αριθμός μηνυμάτων : 2642 Ηλικία : 38 Registration date : 03/09/2008
Plastic Plaguebearers & Nurglings, Finecast Blue Scribes in August (amongst what I'm presuming is that metal daemons will be released with Finecast Versions.)
Finecast will replace all metal models in the next year (unsure if that means specialist)
6th ed - a few morsels Random Charges are 2D6 pick the highest (unless going through Difficult Terrain where its 3D6 and you drop the highest.) Move through cover I believe adds an extra D6.
Vehicles are WS0 if stationary, and WS1 if they move, no matter how far they go.
Vehicles go the same distance in the movement phase (I believe 6" and fire everything regardless if fast or not) but in the shooting phase can make an extra move (apparently some kept forgetting what vehicles moved to fast to fire...)
Vehicles cannot contest (unsure if scoring units in transports can).
6 Missions and 3 deployment types (2 of the deployments are the same as current, Spearhead & Pitched Battle.)
Troops are the only ones that can score (including of course 'scoring units')
5+ Cover save for most things including ruins.
Allies rules are in, but its meant to be for team games (i.e. separate force org chart, distrusted ally rules similar to Fantasy)
Percentages are *not* in.
Wound Allocation is closest to furthest.
Dueling is similar to challenges in fantasy but contrary to earlier rumors, they don't replace Combat res, just add to sides. A IC can challenge another IC in the same combat even if not in base to base. If the defending IC refuses, he simply cannot attack that turn, if he does he counts as being in b2b and no one else can hurt him apart from the attacking IC. I'm guessing this is to offset the Wound Allocation rules
Preferred Enemy is including shooting and you may reroll wound rolls of a 1 (either shooting or combat)
Rapid Fire weapons may now can shoot at long range while moving. restriction on assaulting after rapid firing remains.
Jump Infantry get a free strike at I10 when they charge into combat
Psychic Power Decks using a dice system similar to Fantasy.
Flyers are in.
FNP drops to 5+ Save.
I'm calling it now - Infantryhammer
Via Darnok
AP are on ccw but he says power weapons are ap 2, not 3.
When you charge it's double your move, infantry move 6, bikes 8 cav 7 etc.
It's move assault then shooting now!
Fnp is 5+.
Master crafted ccw give you a 5+ invuln save
When you shoot you roll to hit depending on the speed of your target. Fast vehicles you always need a 6.
A unit can't claim a object while inside a vehicle.
There's new kinds of instance death. If your say strengh 8 vs a space marine captain toughness 4 you only do 2 wounds! Strengh 5 or more would do 3 wounds & kill him.
In kill point missions you get kill points based on what the units points cost, so for example a landraider would be worth 5 kill points & a unit of marines 3pts.
Ηιτ στο 6αρι τα αεροπλανα το ειχαμε ακουσει, ayto to ws0 kai ws1 einai neo αλλα τα νεα mechanized θα ειναι με flyers.
Αν ισχυουν.
Το int 10 assault me jump pack μου αρεσει δινει και λιγο αξια στους vanguard vets.
Καλα εδω με το lascannon sto +3 den μπορουσα να χτυπησω οχηματα Θελετε να βαραω στο 6αρι? φανταζομαι θα βγαλουν οπλα που κανουν hit στο +4 vs flyers οπως ειναι ενα contemptor.
kiour_gr Arch Spammer
Αριθμός μηνυμάτων : 6194 Ηλικία : 45 Τόπος : Cambridge Currently Playing : Diablo 3 beta, MTG. Registration date : 29/08/2008
δεν πειράζει, άσε να είναι αργόσχολοι οι μπερνταχιάδες που θα τσαρτζάρουν, ενώ εμείς υποχωρούμε πυροβολώντας..! Στο 40.000 είμαστε, ο μόνος πολιτισμένος τρόπος επίλυσης των διαφορών θα έπρεπε να είναι το long range firefight!!
Στο σούτινγκ phase βαράγετε, στο shooting phase θα βαράτε. Καμιά αλλαγή, ίσα ίσα που βολεύει κιόλας, καθώς ο εχθρός δε θα μπορεί να σε μαλακώσει με τα bolt pistols του (etc) πριν πέσει να σε πετσοκόψει.
Όλα αυτά φυσικά αν το aasault προηγείται του shooting, για το οποίο αμφιβάλλω..
Aerico Hero
Αριθμός μηνυμάτων : 714 Currently Playing : There is only one army Registration date : 21/12/2009
Quote Originally Posted by Warhammer 40,000: Rulebook, £45 There is no time for peace. No respite. No forgiveness.
There is only WAR.
In the nightmare future of the 41st Millennium, Mankind teeters upon the brink of destruction. The galaxy-spanning Imperium of Man is beset on all sides by ravening aliens and threatened from within by Warp-spawned entities and heretical plots. Only the strength of the immortal Emperor of Terra stands between humanity and its annihilation, and in his name, countless warriors and agents do battle against the encroaching darkness. Foremost amongst them stand the Space Marines, the ultimate protectors of Mankind.
Across airless moons, within the depths of dark, twisted hive worlds and even in the immaterial realm of Warp space, battles rage that will shape the future of the galaxy forever. It is a universe that you can enter today, if you dare. But remember that this is a dark and terrible era, and there is no peace amongst the stars...
The Warhammer 40,000 Rulebook is your essential guide to playing atmospheric battles in the 41st Millennium. It helps you field majestic armies of Citadel miniatures across the war-ravaged battlefields of the far-future, in the ultimate contest of strategy and skill.
With 440 full-colour pages, this hardback Rulebook is packed with rich background and contains all the rules for fighting pulse-pounding tabletop battles. The Rulebook includes exciting features such as dynamic close-combat, flyers, psychic devastation and interactive scenery. As well as jaw-dropping artwork, contained within is a history of the 41st Millennium and a richly detailed guide to the races and weapons of the far-future. It also features a comprehensive hobby section to set you on the path to choosing, collecting and building your own Warhammer 40,000 army of Citadel miniatures. Quote Originally Posted by Warhammer 40,000: Psychic Powers, £8 One of the many exciting features of Warhammer 40,000 is Psychic devastation, where Psykers wreak havoc on the battlefield. Psychic Powers is the complete set of Psychic cards, which be used in conjunction with Psychic Disciplines. They make a great accessory to your tabletop games.
και καρτες για psyckers
This set contains 35 large-format cards and come stored in a plastic fan-opening case, which bears the Aquila. There are 7 cards for each Psychic Discipline, each of which is represented by distinct artwork. There is also an instruction leaflet that classifies which powers can be used by the main Psykers in the Warhammer 40,000 universe. There are also "Munitorum Templates" (£12, designed with a metal effect look), "Munitorum Tape Measure" (£10, looking like a Servoskull) and "Munitorum Dice" (£10, while stocks last).
On advance order on 23th, available from 30th of June.
Aerico Hero
Αριθμός μηνυμάτων : 714 Currently Playing : There is only one army Registration date : 21/12/2009